tisdag 30 mars 2010

bli vän med leran...

Tro det eller ej men idag startade nybörjarkursen i agility på klubben där jag ska hjälpa Petra som hjälpinstruktör, jättekul och alla hundar var riktigt duktiga. Men vi fick hålla till på parkeringen eftersom agilityplanen fortfarande är igensnöad.

Aston och jag tränade lite innan - lydnadsplanen var en enda lervälling så jag fick återigen planera om passet. Aston tyckte nämligen att det var väldigt onödigt att sätta sig och lägga sig i leran. Det som skulle bli ett träningspass där jag tänkt avancera i fotgåendet fick i stället bli ett skojsigt "lägg dig -sätt dig - tjoho va kul" pass. Hmmm, Aston va skeptisk.

Lite störd av andra hundar och människor som ändå var på ganska långt avstånd var han, så jag får ta korta såna här pass nu så han vänjer sig.

I klubbstugan när vi fikade så kunde han vara tyst och lugn och jag var så nöjd med det!


1 kommentar:

  1. Duktiga ni är som tränar i leran! Jag måste börja träna sitt och ligg ute, över huvud taget, det har vi nog bara kört inne...:-D

    SvaraRadera