fredag 17 september 2010

Fria höfter och armbågar!!!

Ett besked som är värt att fira - Aston har A-höfter och armbågar utan anmärkning! Så skönt, det är alltid lite nervöst innan man har klartecken från röntgen. Men nu är det bara att köra på, han behöver bygga på sig muskler den lille gänglige hunden. Han ska hålla i många år och han ska kunna hoppa högt och rätt och springa fort och arbeta effektivt och uthålligt i skogen. Det är mitt ansvar att se till att han är i form för det och inte drar på sig skador!

Jag har köpt simkort på Uppsala Hundsim där han ska få träna i bassängen - han bara älskar det!!!
Jag ska lära honom att springa bredvid cykeln och vi ska jobba med balansövningar.

Öh, så var det då mattens fysik...den ska jag också ge mig tid till att förbättra...för orkar inte jag springa så hur går det då - åt fanders!

9 kommentarer:

  1. Tror att mattes fysik är god även om det kan vara svårt att hålla samma tempo som din guldklimp. Nu blir ni farliga ute på banorna...
    Tror på er!

    SvaraRadera
  2. Tessan, Chippen och Oj.18 september 2010 kl. 02:30

    GRAITIS! Så skönt det måste va och ha det överstökat.
    Man är noga med att hålla hunden i bra kondition och trim men en själv är det lite värre med, det måste vi ta tag i men vi kan väl vänta till våren;-)

    SvaraRadera
  3. VÄNTA till våren Tessan...herregud det är ju DÅ vi ska va i topptrim!!! :-)

    SvaraRadera
  4. Så himla kul och så himla himla skönt:D
    Ska bli så himla roligt att få följa er på tävlingsbanan. Vi tror på er :D !!

    SvaraRadera
  5. Åh va skönt! Jätte Grattis =)

    SvaraRadera
  6. Skönt med överstökade höfter å armgågar, Grattis!!

    SvaraRadera
  7. :D fniss... goQasper han bär och bär här hemma. Allt är i en ända oordning. Ute likaså. Men i uppletande så om han tar så drar han åt ett annat håll...precis som goAston... äga äga :D
    Jag började med spontangripa övningar med annat föremål än apporten. Flyttade ut det i skogen och det blev så mkt svårare, det förstod han inte riktigt först. Ökade avståndet och ökade kraven från att bara gripa till att komma och till slut till att lämna till mig. När han fixade det gjorde jag ett uppletande ohc märkligt nog så fungerade det... fniss... svammelmajan har försökt förklara :D

    SvaraRadera
  8. Klockrent Kats - jag förstår precis! Det är så jag gjort också, nu VET han vad han ska göra och han har dom bästa avlämningar man kan önska sig MEN när han tycker att han vill ha - särskilt fågel - för sig själv då kommer ägandet tillbaka...luriga dom små söta monstren :-D

    SvaraRadera
  9. Tessan, Chippen och Oj.20 september 2010 kl. 20:21

    Försökte bara skjuta fram det där med att träna sin egen kondition på framtiden, hundträning är ju mkt roligare;-)
    Ses senare idag sömntuta!

    SvaraRadera