söndag 24 oktober 2010

Vår första start 101024 :-)


Aston och jag tävlingsdebutar på Knivstas inofficiella tävling i +3 grader, regn och lervälling...inte dom bästa förutsättningarna precis. Aston kändes het och taggad innan start men totalt samlad på startlinjen! Jag känner ingen som helst oro över att lämna honom i starten - jag vet att han sitter!

Loppet känns bra, han springer inte på allt han har och det gör inte jag heller. Dels var underlaget halt och slirigt och dels ville jag inte pressa honom utan bara hitta en bra känsla och flyt och ge honom en trygg och stabil första tävling. Det tycker jag att jag lyckades med, därför bryr jag mig inte om att han hoppar ramen på däcket utan väljer att fortsätta och därmed diskar vi oss. Det finns mycket som kan bli bättre men jag tycker att han får fina vägar och han är lyhörd för min handling. Mmmmm, det här ska bli så kul i framtiden!!!!

Banan blev mer och mer söndersprungen och till slut var det en enda sörja och jag valde att stryka oss från hopploppet - ville inte riskera skador på varken honom eller mig och ville inte att han skulle få en osäker känsla då jag inte hade kunnat springa. Haha, jisses det gick ju knappt att gå sakta i lervällingen...utan att slira runt.






5 kommentarer:

  1. Men Maria och Aston... vilket fint lopp ni gjorde :D måste bara vara jättenöjd med Er båda.

    Grattis grattis till en fin första tävling.
    Klokt av dig att stryka dig från lervällingen, inga skader tack :D
    Stor kram från mig och Qasper

    SvaraRadera
  2. Grattis till debuten, det ser mycket trevligt ut och jag vet att ni kommer gå långt. Kram från en stolt uppfödare.

    SvaraRadera
  3. tack va ni e gulliga - när jag tittar på filmen igen så ser jag att det ser ut som att jag smockar till aston innan start när han hoppar på mig...hahaha, det gör jag så klart inte!!!

    SvaraRadera
  4. men va härligt det ser ut...vilken glad svans de där gilla han! och du med!
    Kram från Marianne och hundarna

    SvaraRadera
  5. Sussie m Tuva o Jojo25 oktober 2010 kl. 12:23

    Ååååh, vilken fin debut ni gjorde! Så roligt att se vilken fin kontakt ni har! Förstår att du är nöjd med er första start! Ska bli så kul att följa er!
    Kram
    Sussie

    SvaraRadera