lördag 9 oktober 2010

jaha, och hur ligger vi till nu i träning och så...

Jag har lite överilat kanske anmält mig och Aston till vår inofficiella hemmatävling den 24/10.  Vi måste ligga i hårdträning med slalom och kontaktfält fram till dess. Om - OM jag känner att jag inte vill äventyra något så kör vi inte alla hinder. Men jag vill liksom känna Aston på pulsen i tävlingssammanhang...innan den officiella debuten - hur behöver jag värma upp honom, vilka förberedelserutiner kan funka?

Malin påminde mig igår om att ha en PLAN, om att vara noggrann med kriterierna för att inte Aston ska bli osäker och tappa fart och att vara mer engagerad i leken och belöningarna! Japp, det tar jag till mig rakt av och nu finns en plan nerskriven! Kontaktfältsträningen är inte mitt favoritmoment - jag tycker att det är mycket roligare med fartfylld handlingsträning. Men jag måste ta tag i det här nu och göra det bra för om jag backar tillbaka i huvet så har jag ju faktiskt ett drömmål om att ta mig till SM. Inga schyssta kontaktfält - inget SM!!! Det är väl motivation så det räcker!!!

Idag när jag kom till klubben (UBK) så hade dom MH där och ingen fick vistas i närheten - bara på lydnadsplan uppe vid parkeringen. Jaha, det va ju skittrist när man nu hade packat träningsväskan och gått hela vägen dit...
Men, hmmm...man kanske skulle träna lite lydnad då...

Ja, vi satte igång och Aston kom ihåg jättemycket. Vi har inte tränat lydnad sen i våras så jag blev glatt överraskad av hans fina fotgående, hans snabba läggande och platsliggning och hopp över hinder fixade han lätt som en plätt fastän vi aldrig tränat det förut.

Oj oj, nu måste vi ju bara sätta fart och försöka få till ett program så att vi kan tävla! :-)
En plan för det är också på pränt.

5 kommentarer:

  1. Tessan, Chippen och Oj.9 oktober 2010 kl. 23:33

    Duktiga ni är!!! Du är mkt bättre på att planera än vad jag är! Skriva ner planer och utvärdera är inte riktigt min grej det är bara sååå trist men visst det skulle ju behövas... Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ni är så duktiga så!! Kul med lilla debuten på Emelies tävling. kommer bli toppen!

    SvaraRadera
  3. ...härligt att läsa om era träningstankar... inspirerande o kul att läsa, kan berätta att Qnut o jag ska gå på lydnadskurs för Kats, med start i november...se hur de går! Även Anna o Diesel ska gå. Känns kul!
    I går var vi och gjorde "ADHD" röntgen...inväntar svar. Hörde att det gick bra för Aston, skönt!
    Lycka till med allt du gör :)
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
  4. Tack Marianne! Höll tummarna hårt för er röntgen igår, det är säkert jättebra med resten av brorsornas höfter också!
    Lycka till med lydnadskursen - blir lite avis, Kats är duktig och lydnad kan ju va riktigt roligt om man har en bra instruktör!

    Kram till er också!

    SvaraRadera
  5. Åh, redan inoff debut! Film Film Film vill vi se sen :-)

    EddanPeddans planerade debut blir ju förhoppningsvis på er officiella i februari men vi har inte så mycket möjlighet att träna i vinter så kontaktfältsslipningen får vi spara till våren.

    Voffis från oss

    SvaraRadera