lördag 17 november 2012

timing det handlar bara om timing...är det något man bara har eller kommer det med tiden??




Jag har alltid trott att denna superkvinna är lång och har världens längsta ben - men hon är visst kort. Ändå ser det ut som om hon springer med älgsteg. Hon placerar sig rätt hela tiden och hon tajmar sina byten med precision - i den farten! Imponerande!

Det krävs massor med träning så klart för att teama ihop sig med sin hund och för att veta exakt var man ska vara och när. Men det är kanske också så att man måste vara född med en viss timingtalang.

I min egen lilla agilityvärld börjar jag känna mig mer teamad och därmed också bättre på att tajma mina byten med Aston. Med Willerill - har jag noll koll än så länge. Jag hoppas vi hittar varandra också.

Det här klippet på världsmästarna Lisa och Hoss är häftigt!

2 kommentarer:

  1. Mycket nyttigt att se filmen! Tur vi har lite att träna på :-) tack för kommentaren i min blogg, jag är glad, överlycklig över Tindras fart och tryck, det är beroendeframkallande, och jag tror precis som du att hon måste få mogna för att själv hinna med i den farten.. Funderade på hur jag har tränar svängar, mest genom att sakta ner, och cirkelarbete.. Ska på kurs för Stina Mattssson om två veckor! Hoppas få med mig lite nya tankar och idéer då :) och ja, vallning är verkligen helt fantastiskt! Jag är fast där med :-) ha det gott!! /Kitty och vovvarna

    SvaraRadera
  2. Ja, visst ger den intressant information om vad som krävs för att få till det där perfekta loppet!

    SvaraRadera