fredag 12 november 2010

Det går framåt - i dubbel bemärkelse...

Jag trotsar min lust att träna kulig, trixig handling och ger mig den på att bara köra lätta "dra på rakt fram" banor och kombinationer. Det börjar redan ge resultat, Aston vågar dra på bättre och har ett bättre hindersug nu när han inte behöver ha koll vad jag kan ha för mig. När han väl ska svänga tajt så gör han det så ursnyggt så det behöver vi inte lägga tid på. Eva-Maries kurs på torsdag kommer att bli kanon för oss - både Aston och jag ska lära oss att springa fort och rätt!!!

Stadga på kontaktfälten kör vi numer med godisskål som medhjälpare kan ta bort om lille hund inte stannar och väntar på sitt OK. Funkar jättebra - det blir  väldigt tydligt - fel - godisskål borta - rätt - tillgång till godisskål. Poletten ramlar ner och dessutom får jag bort hans vilja att ha koll på mig, nu har han position rakt fram. Tänker så småningom byta ut godisskål till hinder.

Slalomsäkerheten ska bli bättre och jag ska belöna honom mycket när han går själv framåt trots att jag är bakom honom.

Ojojoj, så himla kul vi har!!!

2 kommentarer:

  1. Ingrid, Ville å Jumbo14 november 2010 kl. 05:06

    Tänket bara säga hej hej, var inne och tittade runt lite på sidan...:)

    SvaraRadera
  2. Gud va roligt att det går så bra för er! Låter sååå skoj att träna när man läser det du skriver. Lycka till på kursen på torsdag!

    SvaraRadera