torsdag 24 maj 2012

hundbil

Jag har tänkt köpa mig en Caddy Life och inreda till hundbil - det är så mycket av mitt liv som behöver få plats i en bil och just Caddyn har jag tittat på länge. Planen är att inreda med Robustburar, hade det i Vovon förut och nu har jag Jeppegrindar men tycker att burarna är klart bäst.

Men i min framtida fina bil kommer det ju att finnas möjlighet att inreda på flera smarta sätt frågan är vad som blir bäst...hmmm, jag som har så svårt att bestämma mig.

Ett alternativ är att bygga upp burarna en bit från golvet och då ha plats för grejer under. Då kan man också om det skulle behövas - ta bort baksätena och lägga madrass och sova i bilen med fötterna under burarna.

Alternativ två är att ha förvaring ovanpå burarna men då är jag rädd att sikten bakåt blir för dålig plus att jag är kortast i hela världen och inte kommer att nå så bra...

Tredje alternativet kan vara att bygga burarna på längden och ha en ingång från skjutdörren från sidan. Då kan man ha förvaring bredvid burarna på längden. Och man kan ta bort ett säte då man behöver ha plats för t ex tält.

Finns det fler alternativ?? Jag behöver massor med ideer att brottas med - så ni får gärna delge mig era erfarenheter och smarta lösningar.

Jag borde nog också planera för plats för  fler hundar för det kommer det säkerligen att bli så småningom...


3 kommentarer:

  1. Hallå superkvinnan, hur hinner du med två hundar, träningar, tävlingar, jobb, familj OCH alltid vara så pigg och glad?! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ingen aning faktiskt...men jag vet att det är allt det där som gör mig pigg och glad!! Kram till dig me´!

    SvaraRadera
  3. Hej, hur gick det med dina idéer. Jag går i samma tankar eftersom jag har et rörligt jobb. Vill kunna sova i min caddy och när jag är hos kunder ska det gå att öppna där bak och ha grindar med lås så de klarar värmen. Har du jeppegrindar till en caddy?

    SvaraRadera