tisdag 8 maj 2012

Gah...

...majmånad är som vanligt hektisk och med det också spännande! Hinner inte med något känns det som och är ständigt på väg någonstans till något.

Bråda dagar på klubben för att städa och fixa hinder, jaga runt och ragga priser till junitävlingen och träna hundarna för glatta livet. Förutom det vanliga livet som också går på högvarv så här års.

Därför kommer den här semesterveckan som en skänk från ovan...fyra dagar på Finnbogård! Det är som ljuv musik i mina öron!

Fyra dagar med Finnbogårdens goda mat och service i Maria Olssons-Knutas regi!

Först två dagars kurs med världens bästa Jenny Damm - fantastiska Jenny som är så otroligt rolig att kursa för. Den här gången är det lilleman Willeman som ska drillas. Eller rättare sagt det är jag som ska drillas att handla honom. Gulp! Vet vad hon kommer att skrika åt mig...SPRING!!! Och det är precis det jag inte vågar med honom, men jag måste om det så ska innebära att vi krockar och bryter oss bägge två :-)

Efter dom dagarna följer två dagars kennelträff på samma ställe med Windann-gänget. Åh, så fantastiskt kul att få träffa alla gamla och nya Windannhundägare!

Fyra dagar med människor jag älskar och trivs med och med bara det jag tycker allra bäst om att göra på schemat! Jag behöver inte resa till världens ände för att må som bäst - det räcker med att kajka till Västeråstrakten :-D


1 kommentar: