söndag 10 juni 2012

Knivsta Bk i mitt hjärta!!

Att få ihop en tredagars tävling med allt vad det innebär är inte lätt. Månader av planering och gråa hår över hur allt ska gå ihop och man tänker åtskilliga gånger att "varför i hela friden håller jag på med det här???" " Aldrig mer!"
Men när dagen är här och alla samlas för ett gemensamt arbete och alla bara jobbar på och vet vad som ska göras och stämningen är glad och positiv då är det ju så kul!
Man lägger liksom i högsta växeln och bara köttar på! Allt ska funka, man vill göra ett bra jobb, man vill att dom tävlande ska vara nöjda och att våra nya funktionärer ska känna sig hemma och omhändertagna!

Att det ösregnade på lördagmorron kunde vi inte rå över annars har vi gjort så gott vi kunnat och det har gått ihop sig i år igen.

När vi avslutar med en korv me bröd i klubbstugan och en promenad på ängen med alla glada hundar blir det en skön avslutning på en intensiv helg tillsammans med underbara klubbkompisar!

Vi får mitt i allt börja rodda om alla bilar för att det regnat sönder på IPO-planen som varit parkering. Bilar kör fast och Ann går med händerna fulla av bilnycklar till bilar som ska "omplaceras". Tror inte att det märktes så mycket ute på tävlingsplatsen - men lite panik var det då.

Datorn krånglade i ena sekretariatet och funktionärer dök inte upp - men det är sånt som händer och när snälla tävlande ställer upp och hjälper till så löser det sig så fint och jag tror inte att heller det märktes utåt!

Härliga underbara Knivstagänget!!!

Aston har kört tre lopp, ett Agility 2 med en fantastisk attityd - ett kanonlopp om det inte var för att han kom för fort in i slalom och gick fel mitt i nånstans. Jag struntade i det då vi ändå fick en femma på det och körde på eftersom jag var så nöjd med hans fart.

Det första hopp 3 loppet gjorde han väldigt fint men i dom tajta svängarna på maxade hinder så rev han en hel del.
I det andra hopp 3 loppet gick han kanon, jag jobbade som en tok på varje hinder var med i hela loppet och var på rätt ställen vid rätt tillfällen en sketen rivning hindrade oss från en åttonde placering med en tid som räckt till en SM-pinne! Han är med och slåss min lille tollare!

Lagloppen med Wille på söndagen gick vi in i med vetskapen om att vi inte kunde få nåt resultat då Emil är under behandling för sin rygg och Anneli med Gem inte kunde komma. Så Anki med Exit och jag å Wille körde för tränings skull.
Willes Agilitylopp var kanonfint - han kändes så mjuk och följsam och reagerar så blixtsnabbt på mina signaler. Kontaktfälten satt perfekt. Men han hittade en tunnelingång för tidigt och det blev en disk.

Hopploppet blev kaos, många rivningar och sen en slalomingång som inte ville sig, då går han upp i stress och det brinner i hjärnkontoret och inget fungerade sen. Men han är rolig den lille bordercollien med så fantastisk potential!! Älskar hans tryck!

Till och med den finske domaren Seppo Savvikko som vi gick kurs för på fredagen stod lite förundrad och sa : Oj, såna där hundar har vi inte i Finland,  som hittar linjer och hinder så bra!

Hihi, men en sån hund har jag alldeles här hos mig - trött vid mina fötter.

Trött efter en underbar helg och ... sa jag att jag aldrig skulle göra om det här...nej, jag bara skojade nästa år kör Knivsta Bk igen!! Samma helg samma koncept med samma entusiasm och glädje!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar