torsdag 9 december 2010

WindAnns Gollum "Wille" flyttar in...

och ställer vardagen på ända! Men så underbart härligt, jobbigt, spännande och utmanande det är att ha en valp! Han är fantstiskt gosig och kryper upp i knät och vill vara nära. Han har ett gott självförtroende och försöker glatt ta sig upp på pallar, sin bur, stolar och helst upp på diskbänken när det vankas mat. Vad är det med mig och mina djur - har alltid haft matmonster...hundar som katter...

Jag hämtade honom hos Ann Björkenius i Storvreta  i går morse. Bilresan hem var livad - Wille tyckte inte alls att det var en bra ide att sitta där i sin bur. Men han lugnade sig och somnade lagom till vi var hemma. Väl hemma möttes han av två glada svansar, både Aston och Hobbe tog det lugnt och nosade försiktigt på honom. Wille viftade på svansen och sa: "tjena grabbar - jag är här nu! "

Hobbe tycker att Wille är söt när han sover. När den lille med sylvassa tänder tycker att dom ska leka så vill han gå undan. Det får man tycka när man snart är 14 år.


Aston är glad och verkar tycka att det verkligen var på tiden att det kom en lekkamrat i huset! Men väx på dig då säger han så vi kan busa ordentligt! Nu är han rätt tålmodig och låter Wille terrorisera honom på en 8-veckors valps vis. Men man blir fasligt trött av bus och ny miljö och Wille somnar på stället på stubben.



Tonåringarna ramlade in efter en och Wille va lika glad varje gång det kom en människa att hälsa på!
Vi tillbringade den mesta tiden den här första dan och kvällen liggandes på golvet...

Wille har sovit i sin bur och vaknade vid 2-tiden då jag gick upp och släppte ut honom men han va inte särskilt intresserad av att kissa ville mest busa. När han sen vaknade igen vid fem-tiden så satte jag bara ner en hand och efter lite gnäll och krafs så somnade han om till halv sju. Helt ok.

Idag ska han mest också bara få vara och göra sig hemmastadd men han verkar tuff och verkar ha ett behov av att aktiveras redan nu.  Så idag ska vi träna lite på att han lyssnar till sitt namn och lite skojiga springiga inkallningar.

Han har hittills sagt till nästan alla gånger han vill ut och kissa duktiga lilla hund.



Men varför vill han äta sitt eget bajs???????

9 kommentarer:

  1. Gulle-Wille <3 !!!
    Det sägs att man kan blanda i lite krossad ananas i maten så vill de inte äta bajset... jag har aldrig provat själv och skulle dosera försiktigt så inte lilla magen får ont.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ingrid med Ville å Jumbo9 december 2010 kl. 01:30

    Så söt han är lille Wille på bilderna och vilket gulligt namn:)) Härlig utmaning att få vara med två unga hanhundar, det är ju så fantastiskt rolig att se hur de påverkar och uppfostrar varandra, nu blev jag lite avundsjuk...men man kan ju inte samla på valpar...

    SvaraRadera
  3. :) Oh vad roligt att läsa! Sötis! Lycka till med er nya lilla familjemedlem Kram

    SvaraRadera
  4. Det räcker med annansjuice. funkade på Robin...

    Kul med valpen - väldigt söt!!

    SvaraRadera
  5. Återigen Grattis och Lycka till..
    Härliga bilder...sååå söt,
    min golden åt oxå sitt bajs när hon var valp, jag bytte foder åt henne så slutade hon med det. Men ananas-varianten var ju intressant!
    Kram på dig från Marianne

    SvaraRadera
  6. Vicken sötnos och så gulligt han o Aston leker!

    Vår andra Flat åt sitt eget bajs men han tyckte tydligen ananans var mumma för det tipset funkade inte på honom:-( Men väl värt att prova!

    "verkar ha ett behov av att aktiveras redan nu." - ja, han e ju en BC;-)

    Voffs från oss

    SvaraRadera
  7. Hahahaha vill inte du det Maria ????? Det känns ju som det blir godare med annanas ! Nä gud va äcklig jag är, förlåt..... Vilken lite buse, ojojoj.... törs inte åka till er och hälsa på för då blir jag nog tvungen att kidnappa honom :)

    SvaraRadera
  8. Haha har samma problem jag Maria, Fri vill också äta sitt eget bajs, men vi jobbar på det. Börjar ge utdelning.

    Är annars grymt imponerad av hur lättlärda de är, Fri lyssnar redan nu efter ca 1 vecka riktigt bra på sitt namn och på inkallning, och matvrak det kan vi lugnt säga att hon är med haha

    SvaraRadera