söndag 24 juli 2011

Disktrenden bruten...sköööönt!

Dubbla lopp på Mälarö Bk i dag gav 50% utdelning. Första agilityloppet lyckades jag bli otydlig och för mesig i en svår passage så det blev en disk annars ett jättefint lopp med bra känsla. Andra loppet i agilityklassen fick vi en femma på A-hindrets kontaktfält - jag tyckte han va på men det va slarvigt så det var säkert rätt dömt. Är annars nöjd med loppet, han hade bästa tiden av dom som kom i mål!

Hopploppen satte han båda två som en smäck, så stabil han kändes! Två nollor, två andraplaceringar och jag är så nöjd med att han tog alla mina blindbyten och att jag drev på honom rätt hårt. Han har tid att tjäna både i slalom och på balanshindren och jag kan trycka på honom ännu mer men idag räckte det! Åh, va jag är stolt över min tollare. Han är så skön för innan start är han galen, skäller och beter sig och man tror inte att han ska få ihop några hjärnceller för att kunna genomföra ett stabilt lopp. Men så fort jag lämnar honom på startlinjen så är han fokuserad och sen går han som på räls. Goa, härliga, roliga Aston som gör att livet aldrig är tråkigt! :-)



5 kommentarer:

  1. Ni är bara sååå duktiga!!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis Maria, du och Aston är så härligt team. Detta innebär lite uppdateringar på hemsidan för Andreas gissar jag :-) Grattis igen, jag gläds med er! Kram!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS Maria o Aston...härligt att höra, detta att dom kan vara såå "yriga" innan arbete för att sedan vara fullt fokuserad, de e Imponerande! känns som Q-killarna börjar bli vuxna (ibland i a f).
    kram och Lycka till-hälsningar från Marianne

    SvaraRadera