söndag 18 september 2011

agilitysäsong 2011 tackar för sig - nytt kapitel väntar

Avslutar Astons och min första tävlingssäsong riktigt uselt. Ja, faktiskt riktigt riktigt dåligt av mig.  Hade förhoppningar om att den här helgen ta åtminstone en pinne på dom tre agility 2 lopp jag hade framför mig. Men nej...
Lördagens lopp i Solna-Sundbyberg va bra, härligt känsla och han gick så himla fint men en rivning tog bort chansen till en pinne.
Dagens två lopp i Avesta vill jag helst glömma... usch så dåligt. Och det menar jag verkligen!

I det första loppet får vi en rivning och sen i mitten av loppet får jag en total black-out, jag har ingen aning om vart jag ska och kan inte reda ut det heller...läskig känsla. Vi tar slalom och raka spåret ut.
Det andra loppet hade jag samma känsla på banvandringen, jag visste liksom inte riktigt vad jag höll på med. Kände att jag inte hade kontroll över banan och en osäkerhet smög sig på när vi skulle starta. Jag missbedömde helt avstånd och fart efter en lång tunnel och hann inte alls med ett framförbyte utan Aston satt som en smäck rakt fram på fel hinder. Disk. Vi fortsätter och Aston känns också ur balans, han snubblar runt på balansbommen och ramlar till slut ner. Vi tar om den och får ändå till ett fint kontakftält och tar snabbaste vägen ut.

Jag vet inte vad som hände idag, men jag har en känsla av att jag har haft för mycket jobb, stress och för lite sömn sista tiden. Tränat för lite och känt mig trött, hade för mycket "pinn-jakt" idag istället för att glädjas åt två roliga lopp. Tråkigt sätt att sluta säsongen på men sånt är livet.
Jag kan ändå blicka tillbaka på en fantastiskt rolig sommar med en underbar hund som utvecklats så mycket och som har presterat så mycket mer än jag nånsin kunnat hoppats på.

Uppklassad till hoppklass 3 - det är bra! Skulle inte gjort nåt om vi tagit nån pinne i agilitytvåan också men nu får vi gå in i vila och träningsfas och komma tillbaka nästa år med nya tag.

 Nästa år kommer att bli ännu roligare och då har jag ju min lille Wille som ska starta också!

In i Bälingeridhus och träna som en tok ska vi göra i vinter jag och mina grabbar :-)

2 kommentarer:

  1. Maria, ni har gjort en fantastisk säsong du och Aston! Igår gjorde ni ett kanonlopp. Idag stämde det inte, inget konstigt alls. Inte många som tar sig från klass 1-3 samma säsong. Det bästa är att vi VET att potentialen finns där, att vi kan! Ellerhur! Värre om vi kört massa nollor som inte räckt :o
    Nu jävlar taggar vi om!

    SvaraRadera
  2. att vi ska tagga om Eva!!! Jädrar anamma! Tack för pepp och om det är nåt som gör mig glad över att fortfarande ha klass 2 pinnar kvar så är det att få kämpa om dom tillsammans med dig och dina härliga hundar!

    SvaraRadera