lördag 24 september 2011

två bonuslopp :-)

Snälla Rosemarie på klubben erbjöd sig att ta med sig Aston till Fagersta för att köra honom i två agilitylopp. Jag skyndade mig att efteranmäla och det var inga problem. Så spännande, två nya chanser till att plocka in nån pinne i agilitytvåan dök plötsligt upp. Men på torsdan meddelar hon att hon är sjuk och inte kan åka - jag skulle jobba natt så jag tänkte att det var kört.
Men på mitt nya braiga jobb kan man sova på soffan om det inte är några jourfall så jag kunde få mig ett par timmars sömn och kände mig pigg när jag gick hem på morron. Bestämde mig snabbt för att packa bilen och åka till Fagersta!

Målsättningen för dagen var inte att plocka pinnar utan att gå in (det var inomhus) och köra två lopp med bra känsla, attityd och glädje.

Och det gjorde vi Aston och jag, så roligt vi hade och som han jobbade! I det första loppet fick vi en rivning tyvärr men med en kanontid! I det andra loppet skickade jag honom rakt in i fel tunnelingång - jag trodde att det var rätt ända tills han kom ut då jag kände att vi var fel i förhållande till nästa hinder. Det roliga var att domaren inte heller verkade inse disken på en gång för han säger  när jag inser att vi är fel "nämen det va ju fel ingång..." och då visar han disk och blåser.
Efter det körde jag på som om det gällde en SM final och Aston fixade det trycket, gjorde ett klockrent kontaktfält på Aet och som en blixt i slalom och resten av vägen i mål.

Mission completed - avslutar säsongen nu och det med en härlig känsla och peppad och inspirerad inför vinterns träningar! Såååå skönt!!!

3 kommentarer:

  1. Där satt den! Känslan alltså - gött att ni fick en chans till att runda av säsongen!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att känslan satt där den skulle! Tagga tagga nu inför nästa säsong - då jävlar :D

    SvaraRadera