måndag 2 januari 2012

Mål för 2012

Ja, det är inte så lätt att sätta upp mål tycker jag - det blir lätt att jag antingen fastnar i nån sorts drömmål och hur jag gärna vill att det ska bli eller så blir jag feg och vågar inte sätta upp drömmål för att jag är rädd för att bli besviken.

Jag vet ju inte heller hur varken Aston eller Wille kommer att utvecklas under säsongen.

Men jag gör ett försiktigt försök att sätta några av mina större resultatmål på pränt:

ASTON - LYDNAD

När vi fått ordning på platsliggningarna så ska vi ta vårt första första pris i lydnadsklass 1 under vårvintern. Till hösten ska vi ha ett stabilt klass 2 program att erövra ett första pris med.

AGILITY

Vi ska ta våra pinnar i agilityklass 2 under första delen av säsongen och sen ska vi tävla klass 3 med målsättningen att placera oss topp 10 - 15 och plocka SM pinnar.  Men framförallt att hitta en härlig känsla och ett mod att utmana på tävling. Varför jag inte sätter högre mål  är för att jag inte vet hur vi kommer att stå oss i konkurrensen i klass 3 än.

WILLE - AGILITY

Han fyller 18 månader i april och då ska vi vara färdiga för att börja tävla officiellt. Vi ska vara uppflyttade till klass 2 i mitten av sommaren och helst till klass 3 i höst.
Allt beroende på hur han kommer att hantera tävlingssituationen.

VALLNING

Här har jag inga resultatmål och jag räknar inte med att kunna träna så pass mycket att han ska klara ett VP.
Men träningsmässigt vill jag ha som mål att vi ska hitta lugn och harmoni i fårhagen - då kommer även detaljerna att falla på plats.

MIG SJÄLV

Min målsättning är att jobba mer mentalt så att jag kan fokusera bättre på varje lopp oavsett omständigheterna runt omkring. Alldeles för många lopp i somras gick åt pipan för att jag inte kunde koncentrera mig på grund av t ex värmen eller att jag var för trött.

Min cross-trainer ska INTE få damma igen utan ska användas flitigare så att  mina ben blir snabba och starka och inte går sönder och så att min kondition blir bättre.


Jag har så klart en hel massa delmål och en hel hög med träningsmål uppsatta men dom får stanna i min träningsdagbok.

Jag ser med entusiasm och optimism fram emot ett underbart tävlingsår 2012 med två hundar att tävla. Jag kommer att ha två hundar i tre klasser i agilityn i början av säsongen och det blir sjåigt men kul!

Väl mött på banorna gott folk - så kul vi ska ha!!

Men än är det vinter - eller nåja i allafall vintermånad och året har just börjat så än så länge är det slit och släp och en hel massa träning  för att vara väl förberedda när solen börjar värma våra planer framåt vårkanten.

1 kommentar:

  1. Vilket år ni kommer få du o dina vovvar =) Ska bli så skoj o följa era äventyr, Heja Maria!

    SvaraRadera