söndag 1 augusti 2010

Inspiration och utveckling för agilityinstruktörer



Jag hade förmånen att få komma med på instruktörspeppkurs för Camilla Brundin trots att jag ännu inte är utbildad instruktör. Jag blev jätteglad trots att jag endast skulle få gå som åhörare utan hund. Jag tog med mig hundarna och träningsväska för jag tänkte att jag kunde träna lite på lunchrasten och efteråt. Men när vi kommer dit så visar det sig att en hund har hosta och en löper så då fanns det plats för Aston också!!! Jippi!
Han är ju lite för ung och otränad för den typen av handlingskurs men jag tänkte att vi kör det vi känner är lagom för honom och så länge som han orkar.

Och som han imponerade första dagen min lilla hund! Han gjorde klockrena Jaakkosvängar, jättefina framförbyten och hade härlig fart under tassarna och sög på hinder. Jag var så lycklig!

Dag två då dessa två filmer är tagna var han lite trött och han höll inte ihop lika fint men gjorde ändå några fina vändor. Jag var också trött och det var varmt och jag är orutinerad på handling då det var så länge sen jag körde en hel bana...
Men håll till godo med både flams och trams och några fina blindbyten samt en schysst Jaakko! Observera att vi inte grundtränat för dom här svängarna!

Det var så roligt att se att han läser mig så fint men hur kul det än är så är det lätta banor och fart fram som gäller nu i vår träning så att han inte tappar fart för att jag vill träna svårt! Påminn mig gärna nån om jag "glömmer" det...







6 kommentarer:

  1. Tessan, Chippen och Oj.1 augusti 2010 kl. 09:18

    Härligt Maria!!!!

    SvaraRadera
  2. Ni var verkligen superduktiga!

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa och även se er! Synd att dygnet har för få timmar det finns så mycket roligt att göra med sina fyrbenta vänner. Längtar massor efter en liten ny röding. Mormor Maia fick träna både bevakning och viltspår idag.

    SvaraRadera
  4. ååå vilken härlig film, att se er gjorde att det spratt i benen på mig oxå! Ni är jätteduktiga (både matte o hund) jag skulle ha trasslat ihop mina ben o legat i en hög förmodligen.
    Jobba på!

    SvaraRadera
  5. Anita och Marianne - ni måste prova den totalt glädjefyllda och vanebildande sporten agility!!!

    SvaraRadera
  6. Ja, vi har ju minst två duktiga ekipage till förebilder:-)

    SvaraRadera