måndag 23 augusti 2010

Lyckopiller!!!

Kände att jag behövde få lite inspiration och lite "riktig" känsla för var vi ligger i träningen. Liksom en liten koll på vad vi egentligen kan. Det är nu exakt 12 veckor kvar tills vi får börja tävla - som det ser ut nu så blir den officiella tävlingsstarten den 4/2 2011  - hemmatävling i Lagga ridhus.

Karin och jag byggde upp en rolig bana med en start som krävde lite självförtroende hos hunden och att den kunde gå på linjen trots att föraren rörde sig, en ganska lätt slalomingång men det var ju första gången vi körde med slalom i en bana - hittade inte alla bågar så i mitten är det "bågfritt" men det klarar han ju utan problem, vi hade dessutom glömt att ta bort nummerskylten som hänger kvar på första pinnen. Det bryr han sig inte heller om trots att han nästan fick den i skallen...:-)

Ett blindbyte som sitter fint innan den blå korta böjda tunneln, och en härlig målraka som håller på att sluta med en katastrof...Aston ser att jag är på väg att ta fram leksaken när han kommer ur tunneln och viker av mot mig. Jag är sååååå nära att trampa på honom i full fart - hua.

Mycket finns att jobba på, bl a hans hoppteknik och lite mer framåtsug, min handling är urkass och otajmad men det kommer snart tillbaka när jag får lite mer träning.  Kul som attans hade vi i alla fall idag i värmen!

6 kommentarer:

  1. Ser jättebra ut Maria!!! Jag har cyklat över Miraklets tass...fast han var så uppe i varv så det gick bra! Han ville jaga hare...

    Catta

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Det ser bra ut och snart är det på riktigt.Förstår att du längtar...

    SvaraRadera
  3. Hej Maria, längesen jag var in o hälsade på dig, såg att du hade lite "tungt" men på väg upp igen:)
    Jag brukar likna livet vid en trappa..he he...
    när det känns "jobbigt" klättrar man upp till nästa trappsteg...sen glider man fram ett tag igen, tills man kommit till nästa trappsteg...
    finns en del som kallar det utveckling!

    Men du ska veta att det är jättekul och inspirerande att läsa om er träning.
    Qnut och jag har börjat sök kurs...helt nytt för mig,nyttigt och kul!
    Kram från oss, Marianne med tollare

    SvaraRadera
  4. Catta - stackars Mirakel, hoppas det inte blev nån skada!
    Anita - Ja, det är snart på riktigt och det är så kul. Det var liksom det vi behövde känna på nu.

    Marianne - att göra liknelsen med en trappa va finurligt, det är liksom när man tror att man står i en rulltrappa som det blir jobbigt att inse att man faktiskt behöver göra jobbet själv...närå, i hundträningen blir det aldrig jobbigt att göra jobbet själv men man hamnar i svackor även där fastän det är så kul. Men nu är vi på gång igen!

    SvaraRadera
  5. Och förresten, lycka till med sökträningen med Qnutte! Det kommer att gå sååå bra - han är ju en fena på spår!

    SvaraRadera
  6. Vi får väl oxå sikta på en debut i Lagga. Fast måste vovven kunna alla hinder då;-)

    Hm, får sätta igång med hårdträning nu i höst tror jag:-)

    Voffis från oss

    SvaraRadera