onsdag 12 januari 2011

Back on track :-)

Aston fick sitt första riktiga agilitypass igår och han kändes väldigt het och jag tycker att han hoppade och rörde sig fint. Han verkar inte ha ont längre! Jätteskönt för varken han eller jag gillar träningsvila någe vidare...

Tessan och jag satte ihop en klass 1 bana med några enklare byten, balanshinder och en halvlurig slalomingång. Dom klarade det så fint så fint, Oj har en härlig fart och är så vältränad för sin ålder - jättekul att se honom in action!
Aston var också väldigt fokuserad och satte sina slalomingångar och hade fin fart rakt igenom. Bra sug framåt på rakorna och när jag inte störde honom så läste han min handling fint. Kontaktfältet på A-hindret satt som en smäck men på balansbommen är det fortfarande väldigt slarvigt.
Det betyder att jag nu får ta fram den lilla brädan här hemma och träna och träna och träna - för vi har vår officiella debut inte alltför långt bort. :-)

Idag fick han också simma för första gången på tre veckor, han bara älskar det och skriker av förtjusning när vi kommer dit. Han simmar så ihärdigt och explosivt men det märktes att han tappat lite kondis på dom här veckorna - fick minska tiden en aning.

Maria Fondelius passade lille Wille och så klart så dröjde det inte länge förrän han hade flytväst på sig och hamnade i plurret han med. Han såg för rolig ut, men oj va han simmade fint - ett helt varv. Och han tyckte inte att det var en särskilt bra ide att behöva kliva upp.

Willes träning består annars i att leka och åter leka, något han gör med iver och stor lust! Vi tränar burlek och nu börjar farten in buren öka och han tjuvar en hel del innan han får sitt släppord - något jag tycker är lite bra för det betyder att han verkligen vill ut och måste behärska sig. Men dom flesta gångerna kan han det och väntar på OK. Duktig kille!
Vi tränar nosduttar - det fattade han snabbt.
Vi tränar på inkallningar och att gå i koppel.
Han kan en hel del lille Wille och är så rolig att träna!

Idag var vi också till veterinären och han fick sin vaccination, Wille struttade kavat in och rakt in bakom disken med viftande svans och talade om att "jag är här nu!"
Personalen kastade sig på golvet och Wille fick den uppmärksamhet han så gärna ville ha samtidigt som han fick sin spruta - han märkte ingenting.
"Klia mig på magen, pussa mig" sa han.
Gulliga glada goskillen!

Trots sorg i hjärtat för gamle Hobbe så är det så roligt om dagarna med dom här två killarna!

5 kommentarer:

  1. Först - Vad fint du skrivit om din fina Hobbe <3

    Sen - härligt att ni e tillbaka med träningen!
    Här hemma är det matte som är lite för krasslig för hundträning å du kan ju tänka dig hur ooooooootroligt hemskt ;-) det va att inse att veckans BÅDA träningar uteblev.... Hoppas hoppas jag e fit for fight tills på söndag!

    Idag bara 22 dagar kvar....... SKOJ ska det bli!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Hoppas att ni slipper träningsvila nu. Nu är det bara 21 dagar kvar. Spännande :-)Fortsatt trevlig söndag till er!

    SvaraRadera
  3. 21 dagar kvar till vad Anita????

    SvaraRadera
  4. Så kul med en liten och träna, gillar valptiden. Det händer så otroligt mkt ... härligt att goAston är ok så ni kan träna och jobba vidare...förstår att det kliar i fingrarna.
    Men det är väl tur du ha dess gokillar som aktiverar dig på bästa sätt, då har man sällan tid att känna sorgen på värsta sätt...
    Lycka till på tävlingen.
    kram från kats och goQasper

    SvaraRadera