måndag 17 januari 2011

ooooops...

skickade visst precis iväg en anmälan till lydnadstävling klass 1....

Är ju en sån där periodare när det gäller lydnadsträningen, alltså jag kan träna bra och strukturerat i nån vecka sen lessnar jag och så går det flera veckor till nästa gång. Ett tag la jag ner lydnadsträningen helt i flera månader. Inte konstigt att vi står och stampar....

Men nu har jag bestämt mig igen för en liten satsning, Aston går riktigt bra och det känns kul att träna nu. Är ju också så tävlingssugen så innan agilityn drar igång ordentligt så vill jag ha testat ett lydnadsprov.

Dagsläget är väldigt långt ifrån tävlingsform, men idag satte han fina inkallningar tävlingsmässigt, läggande under gång klockrent tävlingsmässigt. Platsliggningen är stabil utan större störningar förstås. Ställandet är bra men inte tävlingsmässigt. Fria följet finns det en hel del att jobba på, han tappar kontakt fort och vändningarna är inte bra. Hopp över hinder har vi knappt tränat alls, men känns inte som det borde va nåt problem att få till.

Men nu har vi ett mål!!!

Så då var det även på pränt så jag kan inte komma undan :-D

9 kommentarer:

  1. Var och när!? Vill agera hejaklack!

    SvaraRadera
  2. När När När??? Vi vill också vara hejaklack!

    SvaraRadera
  3. Kul!
    Vi har också tävlingar i Edsbyn i ridhus eller på plantskolan där vi var i vintras. En tävling i februari och en i mars. Välkomna!

    SvaraRadera
  4. Anita - tyvärr så jobbar jag båda dom helgerna som ni har tävlingar :-(
    Tessan och Tessan - Skutskär den 26/2. Så där lagom långt bort så att ni inte ska kunna komma och kolla...;-)

    SvaraRadera
  5. Ha ha :D din rackare...
    Ska vi dra ihop ett busslass å åka till Skutskär ? fniss
    Nej då skämt å sido, kan förstå dig ibland vill man inte ha publik... :)

    Jättekul att du ska till, tycker jag. Det kommer att gå kalasbra tror jag. Även om allt kanske inte är tävlingsmässigt kan man ju få stolpe in, så att säga.Det ska ju lyckas ngn gång.
    Ibland kan det ju vara tvärtom... man är hur klar som helst men får fan inte till det, stolpe ut...
    Lycka till kramar från oss.

    SvaraRadera
  6. Jag fick en uppenbarelse häromdagen - alla som är sådär bra på lydnad, de TRÄNAR ju på alla de grejern :-D Jag bara TROR att jag tränar, typ provar lite fot en gång och sen ger jag upp...

    SvaraRadera
  7. haha, Karin du är så rolig och träffar så rätt! Jag tror att jag också tror att jag tränar bra men det gör jag nog inte. Inte så genomtänkt som agilityträningen, men det kanske räcker...till klass 1 i alla fall - ska man klara av eliten gäller det att grundträna och vara disciplinerad...hrm hrm

    SvaraRadera
  8. Huvudet på spiken, Karin! Vi tramsar lite i köket och kallar det träning...:-)
    Maria, kan du lägga en länk till den gamla bloggen nånstans så den inte försvinner, det vore ju synd.

    SvaraRadera
  9. Karin det är samma blogg men ny adress bara - typiskt mig att krångla till bara för att jag vill vara rättvis och ha med Willes namn...

    SvaraRadera