söndag 17 april 2011

villervalla i fårhagen

Ann Björkenius bjöd in till valpträff för Windanns F och G kull på Seglinge hos Eva Karlsson. Vallning och fika stod på programmet. Premiär för både Wille och mig i fårhagen, min lille valp tände till ordentligt på fåren - häftigt att se hur mycket som finns i generna och instinkterna. Sen var det det där med att jag ska lära mig att läsa fåren och att få ut dom nya kunskaperna som Eva Karlsson förmedlade i kroppen också.  Lite vimsigt blev det men jag skyller lite på att jag jobbat hela natten och inte sovit en blund.
Wille blandade lite friskt både att äta fårskit, valla riktigt bra (tror jag) och få tuppjuck och jaga fåren - helt mitt fel så klart som drev på för mycket in i hörnen så fåren stack åt olika håll. Klart det blir villervalla i den lille valpens hjärna.
Men det var inte bara Wille som tände, även jag såg tjusningen i vallningens ädla konst och jisses så mycket som vi ska lära oss Wille och jag men det ska nog gå!






Nu ska vi lägga ner tid på lydnad och lydnad i närheten av får innan han får valla nästa gång.

Ja, problem att fylla lediga stunder har jag INTE :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar