tisdag 26 april 2011

vilse i pannkakan...

Alltså jag blir så trött på mig själv som aldrig kan bestämma mig...
Hade i stort sett bestämt mig för att skjuta upp lydnaden till hösten men så kan jag inte låta bli att träna och  dom sista träningarna har Aston gått så himla bra och säkert att jag bara måste anmäla till två tävlingar. Så sagt och gjort nu blir det lydnadstävlande i juni i alla fall!
Måste bara få till lite säkra platsliggningar så att han inte blir osäker igen med tanke på missödet sist.

Idag kvalitetssäkrade vi fotgåendet kan man lugnt säga - han gick så fint med stensäker kontakt trots att bästa kompisarna tränade agility under tjo och tjim  alldeles på planen bredvid. Bra hund!!!
Har även börjat shejpa in rutan och han visar god förståelse för vad det är jag vill.

Lilla goa tollaren som ger så mycket glädje - klart vi ska tävla lydnad han gillar ju det!

1 kommentar:

  1. Klart ni ska, vad kul! Roligt att han kan koncentrera sig trots störning. Heja heja, tror på er! Kram

    SvaraRadera