fredag 12 augusti 2011

Sverige e fantastiskt -

eller hur?!
Med alla härliga årstider och allt vad det för med sig - det finns alltid något att längta till! Den underbara sommaren med alla äventyr, tävlingar, semester, bad, grillkvällar, svettiga träningar...är snart slut. Jag deppar inte för det för när jag nu börjar blicka framåt i kalendern mot höstens alla roligheter så blir jag alldeles glad!
Förutom alla härliga höstpromenader i skogen med höstens underbara dofter och klara luft så startar alla kurser!
Jiiihaa! Ska gå så många roliga kurser under hösten - åh, vad jag längtar!

Nästa vecka börjar valp/unghundskurs med Wille för Malin Elfström, Aston ska också få börja kurs för Malin nästa vecka - nu är det unghundsgänget som går vidare med SM-satsning 2013!!!
Startar även min egen kurs - agilitygrunder nästa vecka, ska bli otroligt roligt att drilla ett nytt gäng valpar med hussar och mattar.

I september blir det förberedande vallningskurs för Ann Björkenius - riktigt spännande ska det bli att sätta tänderna i den främmande vallningsvärlden!

I oktober startar nog inomhusträningen i Bälinge och jag vet att det kommer spännande instruktörer dit under vintern.

Vi kommer att vara redo och laddade för säsong 2012 - Aston förhoppningsvis i klass tre i agility och Wille redo för start i klass 1. ( ohh, det kittlar i magen när jag tänker på det! )

Lydnaden ska få ta plats också och förhoppningsvis hinner jag tävla lite mer i höst och vinter när agilitytävlingarna lugnar ner sig. Första priset är så nära och jag vill verkligen komma ur ettan fort så vi kan ta det lugnt och träna för tvåan.

Men nu är nu och ännu är det sommar och i helgen väntar två dagars tävlande i Märsta!

Idag satte han alla kontaktfält som en smäck och även slalomingångarna och full fart framåt! Känns bra som målbild inför i morron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar