söndag 14 augusti 2011

tappad sug och tappat flyt och jävlar anamma

undrar vilket som kommer först...den tappade sugen eller det tappade flytet?

Hur som helst så är vi ur kurs igen Aston och jag,  agilityloppen diskar jag frivilligt nu för nu får jag inte släppa igenom fler dåliga beteenden på kontaktfälten. Sagt och gjort jag har tagit om även om han varit på men om han sticker för tidigt. Han sätter dom så fint och säkert på träning så när han den här helgen har hoppat som en gasell innan jag sagt ok så har han fått göra om men har han gjort lika på nästa balanshinder då har jag gått av banan direkt. Får se om poletten ramlar ner...
Hopploppen har känts hyfsade men han har rivit inte bara hinderbommar utan hela hinderstöd. Slarvigt av honom tycker jag men tolkar både kontaktfältsmissarna och rivningarna som att han trycker på lite mer nu och ökar farten. Angenämt i så fall! Nu gäller det bara att hitta känslan igen och glädjen trots att det går emot oss.

Fokusera! Jag måste fokusera! Hur svårt ska de va?

Men jag behöver bara klicka fram SBK Tävling och logga in och klicka på "anmäl Aston" i den lilla rutan på en hel massa tävlingar så blir jag glad igen. För snart snart så sitter nollorna där igen!
Jävlar Anamma va bra han kan gå när det blir rätt och när vi fått våra femmor och disk och jag tryckt på honom  ännu mer så tar han det så bra och ökar och då känns det så himla kul!


4 kommentarer:

  1. Äh tycker era lopp flyter på bra men ni har inte marginalen på eran sida just nu bara;-)
    Aston går ju som på räls och lyder din minsta vink!
    Och nu är du sååå duktig och konsekvent med kf så det löser sig snart!

    SvaraRadera
  2. ja, jag hoppas det Tessan - Tack för suverän support!

    SvaraRadera
  3. Men Maria, Aston går ju som tåget. En jäkla speed har han fått upp =) Du vet ju hur du sa förut "vi kommer aldrig ur ettan". Det gick ju skitsnabbt helt plötsligt. Snart kommer eran tid för pinnarna i den här klassen också. Aston kanske vill träna mera =)

    SvaraRadera
  4. Ja det kommer att lösa sig ! Är helt övertygad om det !
    Det går inte på räls för andra heller så tänk positivt. TÄNk på vad du lär dig mkt av detta. Sätt på dig belöningsglasögonen och se det positiva han gör ohc hur jäkla bra det kommer att gå när det släpper :) tjoho ni är så bra... snart så säger det schloppp å då släpper de :))
    Kats

    SvaraRadera