måndag 23 april 2012

Tävlingsdebut med Wille

Äntligen var det då dags att ställa upp på startlinjen med världens bästa Wille. Man skulle kunna tänka sig att jag skulle va jättenervös inför debuten med tanke på hur snabb han är och hur otajmade vi är än så länge. Men på nåt sätt så kände jag ett lugn och ett skönt fokus. Jag tror att Wille kände samma sak för han va taggad men inte stressig eller skällig eller jobbig på nåt sätt.
Han kampade och hade fokus på mig samtidigt som han så klart gick igång på att det var agility på gång, på startlinjen kändes han samlad och fokuserad.

Första agilityloppet i Nacka hoppade han kontaktfältet på balansbommen som var hinder 2 - valde att ta om och därmed diska oss. Vi tappade fokus och det blev strul på flera ställen.
Hopploppet gick desto bättre, trodde att vi hade en vägran innan slalom när vi gick i mål men va glad över ett lopp med bara fem fel då jag hör "noll fel" i högtalaren. Domaren hade tagit bort vägran!
Nollat lopp en fjärde plats och pinne!

Lagga dag 2 - nollar agilityloppet och placerar oss 2:a och pinne. Rätt bra kf på A-hindret och en jättebra gunga.

Hopploppet blev fort och fel!

Är så nöjd med den lille bordercollien!!! <3

Hoppklass 1 Nacka


Agilityklass 1 Lagga

3 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till dubbelt pinnplock!

    VILKEN DEBUT!!!

    I Tranås får jag väl se den duktiga röda igen antar jag!

    Voffs från oss

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinst och pinne till dig och Eddan!!! Klart vi ses i Tranås - då är det som sagt den röda som ska få springa!

    SvaraRadera