onsdag 16 februari 2011

Sniffande och hjärnsläpp och morrande matte...

Alltså min alldeles underbara lilla goa tollare Aston är just nu rätt "puckad"...

Ungefär som min 16-årige son som inte får hjärncellerna att funka på rätt sätt vid rätt tillfällen...

Just nu är Astons största intresse här i livet kissfläckar... han blir helt låst och borta från all kontakt. Jag blir galen!

Just nu kör jag en offensiv drive med strikt NEJ till alla kissfläckar! Vet inte om jag gör tokigt men jag känner att jag vill få bort nåt som kan bli ett beteende och ett beteende som kan bli ett problem.
Jag blir så arg när han dissar mig för att gå och nosa och slicka kiss...
Så klart blir det belöning när han tar kontakt med mig istället!

Skriv gärna och berätta hur ni andra hanhundsägare gör för att komma åt det här! Jag tar tacksamt emot tips!

6 kommentarer:

  1. Gud va irriterande! Men jag lovar att tikar kan bli helt låsta de med och oj vad trött man blir på det.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har tyvär inga bra tips på hanhundar och kissefläckar utan tänkte bara lämna en liten hälsning. Så underbart söt han är lilla Wille!
    MVH Eva-Karin med Windanns Fanny

    SvaraRadera
  3. Åh, Eva-Karin var det du som lyckades norpa lilla söta Fanny till slut! Lycka till med henne!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det låter som du gör helt rätt, låt inte honom odla intresset för fläckar. Om du är konsekvent är nog problemet borta snart.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. tack anita för pepp! Jag tycker redan att jag märker stor skillnad!

    SvaraRadera
  6. Detta är så irriterande och tyvärr kan jag meddela att kastrering inte hjälper, iallfall inte om hunden är över 4 år innan man kastrerar. Nu var inte det anledningen till kastrering för oss, men det hade varit en trevlig bieffekt av det hela... ;)
    Jag tror dock att du är inne på rätt väg, att helt enkelt inte tillåta det. :)

    SvaraRadera