tisdag 15 mars 2011

där fick jag så jag teg...antagligen...

Skulle aldrig ha ljugit om kennelhostan...
Idag ringde Tessan och berättade att Oj hostat slem hela natten, vi träffades så sent som i fredags så det är bara att vänta på symtom. Skit också!

Både Aston och Wille lekte närgånget med Oj så det är klart att dom också kommer att börja hosta. 4-10 dagars inkubationstid och 30 dagars karens då hundarna inte får träffa några andra och inte anstränga sig. Helst inte ens promenader första dagarna. Åh, det kommer att bli outhärdligt - dessutom kan vi glömma agilitytävling i Rättvik och lydnadstävling i Märsta.

Kanske att jag kände på mig det och det va därför jag va ovanligt noga med att dom inte skulle hälsa i går.

8 kommentarer:

  1. Nääe så trist =( Jag håller alla tummar o tår jag har att mina hundar klarar sig denna gång. "alla" verkar ha fått kennelhosta, då det är ju ett under om ens egna klarar sig känns de lite som. Jag hoppas att de inte blir allt för sjuka om de nu visar symptom..

    SvaraRadera
  2. MEn det *behöver* ju inte smitta. Vi får hoppas!!

    SvaraRadera
  3. Vilket jävla skit, vi som var så försiktiga i Örebro!
    Som det ser ut just nu har Oj en lindrig variant då man knappt kan kalla det hosta men slem kommer det upp... Hoppas hoppas det inte blir värre och att det går över snabbt och att vi inte smittat ner någon mer!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Men så synd. Men de behöver ju ha smittats. Är de dessutom vaccinerad så borde det bara bli en mkt mkt lindrig sådan i så fall.

    Hoppas innerligt att ni klarar er.

    kram

    Kats

    SvaraRadera
  5. ja, jag hoppas också nu att dom helst slipper helt men om dom nu får det att det blir lindrigt och kortvarigt. Än så länge inga hostningar :-)

    SvaraRadera
  6. Glöm det där med 4-10 dagars inkubationstid, räkna hellre med 4 till minst 20 dagar, mina drabbades 3 veckor efter att vi blev utsatta för det i Karlstad, så bäst att man håller sig borta 1 månad från andra hundar om man vill vara riktigt säker på att iaf inte föra det vidare

    SvaraRadera
  7. Men hua - det känns ju som man aldrig kan va riktigt säker nånstans, för hur många håller sig borta så länge från det misstänkta smittotillfället???
    Och då är ju det när man VET att man varit i riskzonen - tänk alla gånger när man inte vet förrän hostan kommer att man varit på "fel ställe".

    SvaraRadera
  8. Hej Maria!
    Hoppas verkligen att ni klarar er. Puck fick kennelhosta när han var valp men övriga hundar i flocken hade inga symtom alls.

    SvaraRadera