torsdag 24 mars 2011

hostfridag 1

Det verkar som tur är vara en lindrig variant av kennelhosta Aston råkat ut för! Han hostade hela söndagnatten, stora delar av måndagen, enstaka harklingar på tisdan, en morron host igår och idag INGENTING!!!

Wille hostar inte alls än så länge!

Men dagarna är tråkiga vi har spring i benen och trots att vi tränar på en del trix och balansövningar och Wille får sig några pass med grundövningar hemma så är det TRÅKIGT!

Det är inte alltid så lätt att hålla dom lugna trots att vi inte går ut - nya leken är tafatt i vardagsrummet med soffan som velodrom...suck...kanske just för ATT vi inte får gå ut på promenader som dom får race i benen! Undrar ibland om det är så himla viktigt att hålla dom inne och inte gå en endaste promenad. Jag har faktiskt inte klarat att hålla det utan dom har fått en 10-minuters koppelpromenad i går och en idag.  Tror inte dom får lunginflammation av det...

Men om inte Wille börjar hosta nu så kan vi börja räkna ner... och då är vi redo för tävlingsbanorna igen den 21/4.

5 kommentarer:

  1. Mina har fått lugna promenader hela tiden och nu har vi börjat träna lite försiktigt och de lever i stort sett som vanligt. Tänker ungefär som om det gällde mig själv, att vara ute är ju hälsosamt.
    Aston verkar ha fått ungefär som Kelli. Mycket hosta i ett dygn och sen har det snabbt klingat av. Knut o Sia har ju knappt hostat något alls, mycket harmlösa enstaka hostningar under en förmiddag var.
    Nu hoppas vi att det inte blir mer host!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jaa, Eva för fy va trist det är när en efter en drabbas - men nu har jag inte hört fler i "vår krets" som drabbats.
    Jag tänker också så att det inte kan va så farligt med en lugn promenad - skillnad om dom springer lösa och härjar.

    Kram till er också!

    SvaraRadera
  3. Det var ju inte så länge sedan som Wille fick vaccinering mot kennelhostan, dels fick han det av mig sen antar jag att han fick en vid 12 veckor också? Så han borde ha bra skydd. Hoppas, hoppas!
    Ha det gott
    Ann

    SvaraRadera
  4. Ja, Ann - Wille har klarat sig! Än så länge :-)

    SvaraRadera
  5. och självklart fick han sin 12-veckors vaccination!

    SvaraRadera