måndag 14 mars 2011

kennelhosta och valpdate

Det är kennelhosta som går nu och den sprider sig som en löpeld. Nu har fyra i min närmsta bekanskap fått hundar smittade och det är ju så trist med tanke på att det är karens på 30 dagar och nu börjar ju tävlingssäsongen. Känner verkligen med dom som drabbats.  Jag hoppas hoppas att vi inte varit i närheten av nån smitta och att vi klarar oss framför allt den lille Wille.

Jag blir galen när folk låter sina hundar springa vind för våg och låter dom kasta sig fram till alla hundar dom möter. Det är så oförskämt! Det kan hända vem som helst - jag har själv inte 100 % koll på mina hundar alla gånger. Men jag låter dom inte springa lösa och fram till vem som helst okontrollerat!!!

Med tanke på senaste tidens smitta så blir jag ännu mer förbannad, idag var jag rent av aggressiv :-) haha, stackars tanten jag mötte med sin ohängda springer spaniel som kastade sig fram till oss.
- Jag vill inte att dom hälsar sa jag bestämt. - Men han är så snäll så, sa hon!
- Men jag vill i alla fall inte att dom hälsar sa jag igen samtidigt som hunden var framme vid oss och tramsade runt.
Ojojoj, så olydig han är *nervöst fnitter* - han vill visst inte...

Grrr, - ta bort din hund mina hundar är smittsamma - DOM HAR KENNELHOSTA! sa jag aggressivt och ljög så näsan blev lång.

Hon hade inte ens koppel med sig...

Mina hundar har INTE kennelhosta är väl bäst att förtydliga och jag hoppas innerligt att dom inte får det!!!


Willes kullbror Flip förgyllde vår dag håromdan och grabbarna lekte och myste hela dan. Aston höll sig i bakgrunden och såg till att det gick rätt och riktigt till - inte direkt hans vanliga roll...haha!

Man blir trött av valplek...



Aston lessnade och tryckte ihop sig i valpburen

3 kommentarer:

  1. Så kul med kurs :)
    Jag brukar också LJUGA när det kommer människor med sina hundar ... mina får aldrig hälsa och jag säger alltid att de har typ kennelhosta eller löss fniss fniss Nöden har ingen lag eller vad är det man bruka säga:)
    må så gott och hoppas ni klarar er nu från hostan... usch ja...kramar om er

    kats

    SvaraRadera
  2. Hah jag kan se dig framför mig Maria! Jag brukar säga rävskabb, det tar skruv :)

    Finaste bröderna! så lika de är!!

    SvaraRadera
  3. Håller med helt med folk som bara släpper fram sina hundar. Och sen det där jäla flexikopplet folk ska ha som de inte vet hur de ska använda sen huga.

    Sen hoppas jag verkligen ni slipper hostan, själv har Fri haft det (hostade bara i två dagar och sparsamt), och stackars Lillian har låtit hemskt, hoppas nu bara att hund nr 3 klarar sig och att det inte tar om, för då blir det jobbigt denna säsong

    SvaraRadera