lördag 19 mars 2011

väntans tider...

Räknar inkubationsdagar från två olika tillfällen, två veckor från Örebrotävlingen och en vecka och en dag från Oj möte idag.
Ingen hostar än!!!

Vi tar det lugnt, ingen agilityträning och inga hundmöten. Långpromenader och lite lydnadsträning - Aston gick förvånansvärt bra igår i snöyran och halkan. Vi har inte tränat sen vi tävlade i Skutskär för tre veckor sen men han kom ihåg och tyckte det va urkul!

Annars ägnar vi oss åt lite trixträning här hemma för att pyssla med nåt som är kul - Aston har lagt till "gå en åtta" mellan  mina ben på sin trixlista och kämpar på med att få alla fötterna på balansbrädan.
Wille som lär sig trix fortare än jag hinner med - så galet kul det är att träna honom :-D har lagt till "backa" och "stå på bakbenen" på sin lista. Vilken kroppskontroll den lille valpen har!

Aston stackarn har fått lite för lite mat på senaste tiden - vet inte varför jag hållt honom så kort... Men jag har helt enkelt inte hängt med på att öka på mängden. Tyckte att han byggde på sig lite för lite ryggmuskler, Gith på hundsimmet kände igenom honom men hon tyckte att han kändes fin. Fina långa agilitymuskler! Men han behöver lite mer mat dom dagar han tränar hårt - jag får lägga på ett mål efter träning och simning helt enkelt.

Willes mage har varit bra i över tre veckor nu och det känns så himla skönt - vi kan lägga fokus på träning och lek. Han orkar ge sig hän i kampen (plus att jag blivit lite "snällare" och låter honom vinna oftare )  och vi kan fokusera på lite grundövningar. Lådan älskar han och inkallningsövningar är också urkul!! Vi skyndar långsamt och eftersom han är lättlärd så behöver jag inte stressa - vi har tid på oss. Jag har ju den stolliga härliga tollaren att träna också - så jag känner mig mycket lugnare nu med Wille än när Aston va valp och jag inte hade någon annan att träna.

Bla bla bla...

Håller alla tummar för att hostan håller sig borta! Då kan vi starta på våra kommande tävlingar i april - men ett som är säkert är att nossprayvaccin blir det innan vi ens tänker på att äntra nån tävlingsbana!

3 kommentarer:

  1. Håller alla tummar och tår för att ni ska klara er!

    SvaraRadera
  2. Tumhållning här också och SKÖNT att Wille är bra i magen nu!
    Här är det hostfritt för tredje dagen nu peppar peppar... :O

    SvaraRadera
  3. så skönt Eva! Då är det bara att räkna ner...

    SvaraRadera