fredag 4 november 2011

koncentration och fokus

är det som gäller nu för det är nyckeln till vår lydnadskarriär! Anna Arvsten och jag hade ett riktigt givande lydnadspass där vi fokuserade på fokus och koncentration. Med små små medel där jag blir tydligare i mitt tävlingsmässiga kroppsspråk och med nageln i ögat att man banne mig inte får släppa kontakt så blev det riktigt bra. Han går ju som en cirkushäst i fria följet när det är som bäst så när vi får ordning på hans vilja att ha koll på hela världen så blir det kalas.

Ska jobba mer med förberedande små "tics" inför varje moment för att ytterligare göra honom säker på vad som är på gång.

Hakan i marken verkar ha landat hos honom för i går när vi tränade platsliggning med störning och jag bara stod passiv så la han helt plötsligt ner hakan OCH då såg han väldigt avslappnad ut.
Vi är på rätt väg! Tjoho!

1 kommentar:

  1. Det låter toppen! Ser fram emot att träffas snart.
    Kram/Anita

    SvaraRadera