måndag 20 februari 2012

Camilla Brundinkurs

Hade ju anmält mig och Aston till Camillas kurs i Bälinges ridhus som bästa Anki Settervall fixat. Men efter andra varvet där Aston i princip gick felfritt så tänkte jag om och bytte till Wille. Jag behöver mycket mer hjälp med att hitta rätt med honom - Aston och jag är liksom rätt samspelta redan och svänger tajt gör han och läser min handling gör han. Vi har annat att jobba på. Så det blev jättebra att ta in den lille raketen.

Han kan mycket lille Wille men han har sån grym fart att det är svårt för mig att hitta tajmingen. Det blir lätt  skrik å panik handling. Återigen fick jag kvitto på att om jag bara är lugn och avslappnad i min handling så går det så bra - så fort jag blir stressad och spänd blir det struttigt och otydligt.

Camilla har en så störtskön liknelse hur man som agilityförare med en snabb hund måste vara...som en anka som är coollugn ovanför ytan men paddlar som sjutton med fötterna under ytan.

Nåväl, jag är hur nöjd som helst med honom och att han kommer att kunna konkurrera så småningom är det inget tvivel om - bara jag sköter mina kort rätt!

Mitt mantra nu och framöver får bli lugna, mjuka armar - paddla som sjutton med fötterna. Målbilden - en gul badanka! :-)

Här kommer två små filmer från kursen:



3 kommentarer:

  1. Jag ser bara en film iofs så är den riktigt riktigt bra men ser gärna en till!;)

    SvaraRadera
  2. Åh vad ni är duktiga! Och verkligen imponerande snabb!!

    SvaraRadera
  3. Tack Eva-Karin!! Kikade lite på din och Fannys träningsfilmer också och det ser ju strålande ut - Windannhundarna blir farliga på banorna framöver :-)

    SvaraRadera