lördag 11 februari 2012

säger som Astons brorsas matte alltid brukar säga -

"den här tävlingen gav fin information".

Jag kände mig helt ringrostig efter långt tävlingsuppehåll, glömde en del av våra förberedelser men det var också svårt att få till det lugnt och sansat i det trånga utrymmet i ridhuset.
Aston var galen innan start - skällde som en tok, jag var nervös så händerna skakade när jag skulle ta av honom halsbandet. Men när jag lämnar honom tystnar han och jag känner mig helt lugn inombords - så lugn har jag aldrig känt mig!!!

Vi gör en fin första halva, det känns balanserat och stabilt - kontaktfälten sitter som en smäck, han har bra attityd men efter platta tunneln kommer ett hinder där jag blir passiv för jag blir osäker på om han ska riva om jag sticker för tidigt. Han läser det helt korrekt som ett bakombyte och svänger så fint så fint runt hindret och tar det igen från andra hållet. Synd men bra information för framtiden när jag kommer att behöva såna svängar :-)

Vi kommer ur balans efter den disken men räddar upp det på slutet där han gör ett snyggt avslut in i mål.

Nåja, premiären avklarad för i år och det känns fint! Känner mig glad över dom fina kontaktfälten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar