lördag 7 maj 2011

rapport från dag 1 i Västerås

Vilken underbar tävlingsplats Västerås Bk ordnat på en stor fin campingplats med stora ytor att rasta och värma upp hundarna på och bäst av allt - ett bad i närheten där vi kunde svalka av våra fyrbenta mellan varven. Toppen!!!

Mitt "mission" för dagen var (förutom att försöka nolla mina lopp) att få Aston fokuserad och tyst och sansat laddad innan start.
Det lyckades!!!
Det var stora öppna ytor så det var helt perfekt att kunna hålla sig på avstånd men ändå  ha koll över banan.
Vi kunde stå en bit bort och sen bakom några tält och göra lite kontaktövningar och smått och gott. Det var först när vi kom fram till startfållan och skulle in till start som han gick igång. Det är  helt ok!

Loppen då...ja, han har inte samma tryck som förra helgen och jag driver inte på honom idag för jag vill göra loppen sansat. Han sätter sina kontakfält jättefint! Han går inte ur slalom! Han hittar vägarna fint! Men drar på sig en rivning i varje lopp. Fem tråkiga fel.

Jag har inte samma schyssta känsla som förra helgen eftersom han inte gick med samma fart men det kändes ändå skönt att känna på att jag kan båda gasa och bromsa honom.
Han har gjort det han skulle idag men inte mer. Hoppteknik står på tur i träningen :-)

Värmen gjorde nog sitt till också att han var mer dämpad för dagen - men med mer dämpad menar jag inte att han gått långsamt...han hade kommit tvåa i första loppet om han inte rivit!

Nya tag i morron - då är det två gånger två hopplopp!

Liten Wille då ...han är underbar att ha med sig på såna här evenemang! Han och Io delar bur och samsas så fint, han är lugn och cool när vi går omkring och när vi bara sitter vid sidan om. Men tar jag fram en leksak och vi går iväg för lek så är han med på noterna direkt! Underbara lilla valp!

1 kommentar:

  1. Men så fina bilder och häftiga filmer. Bra jobbat med honom... bådar gott för framtiden då du nu kan både gasa och bromsa. Blir jättebra det där... stor kram från mig och Qasper

    SvaraRadera