torsdag 19 maj 2011

wille glänser!

Den lille bordercollievalpen är inte så liten längre - högre än Aston är han nu, sju månader gammal.
Men ändå så liten så liten. Men för att vara så liten så har han grym kroppskontroll och är snabb som bara den i benen och tanken! Urkul!
Så kul att jag bara inte kan låta bli att börja träna honom på hinder. Han frågar mig blixtsnabbt när vi kommer ut bland hindren - vad ska jag göra, vad ska jag göra men säg vad jag ska göra dååå!!!

Som en iller är han över låga !  hopphinder och genom tunnlar, han svänger alla redan tajt runt hinderstöd och däcket ja, va va de med det då... på smallhöjd förstås men ändå!

Började idag att klicka in honom på slutänden av gungbrädan - de va kul sa han!

Hemma jobbar vi vidare med lådan som sen ska bli ett 2 på 2 av kontaktfält, vi jobbar vidare med lekregler och inkallningar. Tyvärr har han fått smita iväg till andra hundar tre gånger för mycket och det betyder 100 gånger fler inkallningar med skoj hos mig.

Aston och jag ska drillas av Jenny Damm igen - den här gången på Finnbogård utanför Västerås. Två dagars kurs som ska bli så himla skitkul! Hoppas att han orkar bara - han kan krokna särskilt om det blir varmt.

Återkommer med rapport.

3 kommentarer:

  1. Gulligaste Wille då! Vi vill se lite härliga filmklipp på den duktiga gossen.. Kul att allt går så bra, kommer bli grymt det där! =) Ha det nu så trevligt på bröllop o sedan kör du gasen i botten på Jenny Damm kursen.

    SvaraRadera
  2. Gasen i botten kan du räkna med Therese - fick ju aldrig springa av mig på Seppo kursen ;-)

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att läsa om er och eran träning. Du är så duktig.
    Så himla kul att gå på kurs, blir nästan lite avis trots att jag inte håller på med agility fniss fniss :) må så gott ohc stor kram till er från oss. :)

    SvaraRadera