måndag 30 maj 2011

vad är vad egentligen??

Hade inte tid att träna hundarna idag så det fick bli en liten kortare långpromenad men innan jag gick slängde jag med en tennisboll och bollkastaren, tänkte att då får dom i alla fall springa av sig lite och jobba lite med näsan.

Med huvet fullt av annat än hundträning och lite dåligt samvete för att jag inte tränat och inte kommer att ha tid för träning på några dagar så slår det mig helt plötsligt vilket bra träningspass det blev!

På den lilla lekstunden fick jag med:

1. Motion
2. Styrketräning - springa i högt gräs
3. Nosarbete
4. Explosiva starter
5. Jobba hårt i värme
6. Stadga - vänta på sin tur, vänta på kommando
7. Inkallningar
8. Avlämningar
9. Läggande på avstånd
10. Värderat upp en het belöning
11. Stanna kvar
12. Klara-färdiga-gå


Vardagsträningen är inte att förringa! Och att blogga har jag inte tid med nu ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar